http://miroslavholes.sweb.cz/fleur159-1.gif      http://mirazood2.sweb.cz/ikony/juice.png   Bylinné a ovocné šťávy     http://mirazood2.sweb.cz/ikony/juice.png     http://miroslavholes.sweb.cz/fleur159-1.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šťávy a smoothie

1.Ananasová

2.Artyčoková

3.Avokádová

4.Banánová

5.Borůvková

6.Bramborová

7.Brokolicová

8.Broskvová

9.Celerová

10.Cibulová

11.Citrónová

12.Česneková

13.Červená řepa

14.Grapefruitová

15.Hroznová

16.Hrušková

17Jablečná

18.Jahodová

19.Karotková

20.Melounová

21.Meruňková

22.Okurková

23.Papájová

24.Papriková

25.Pomerančová

26.Porková

27.Ostružinová

28.Rajčatová

29.Rybízová

30.Ředkvičková

31.Švestková

32.Třešňová

33.Zelná

 

 

 

VÍNO    JUJCE    SIRUPY    LIKÉRY   PUNČE    PLODY    OVOCE ZELENINA   DŮVODY PROČ PÍT PIVO

 

 

 

 

                       Počasí  Více počasí

 

 

 

 

 

 

       Nejlepší čerstvé šťávy                             Štíhlá linie s ovocnými šťávami

 

Šťávy, nebo smoothie?

A jaký je rozdíl mezi ovocnou šťávou a smoothie? U ovocných a zeleninových šťáv je vláknina oddělena odšťavňovacím procesem, smoothie naopak vlákninu obsahuje. Dalo by se tedy říci, že smoothie je vhodnější pro ty, kteří trpí zácpou, nebo problémy s vyprazdňováním a trávením. Právě v těchto procesech hraje konzumace vlákniny velmi důležitou roli.

 

 http://mirazood2.sweb.cz/ovoce%20zelenina/zelestavy2.jpg

 

Bylinné a ovocné šťávy

 

Jednoduchým a nejúčinnějším prostředkem na získání odolného organismu vůči chorobám a jarní únavě je dostatečný příjem vitamínu. I když nedodávají tělu energii, jsou nevyhnutné při metabolických procesech v organismu. Kromě malých vyjímek si je organismus neumí sám vytvořit. Základní součásti výživy, jako zdrojem vitamínu a minerálních látek, jsou ovoce a zelenina nejlépe v surovém stavu. Dnes přijímáme potraviny většinou upravované vařením, pečením nebo konservováním a účinné výživné látky se úpravou mění nebo celkem ničí. Proto má velký význam pití čerstvých bylinných a ovocných šťáv. Bylinné a ovocné kůry jsou prospěšné pro celý organismus, především při chorobách trávicího traktu, poruchách krevního oběhu, poruchách látkové výměny a jiných.

http://miroslavholes.sweb.cz/gb18.gif 

Jarní bylinné kůry dodávají tělu zejména vitamíny, hlavně vitamín C. Člověk potřebuje za normálních okolností denně asi 60 - 100 mg vitamínu C a toto množství se při infekčních chorobách zvyšuje. Lidský organismus nemůže C vitamín syntetizovat. Nejlepší způsob jak dodat tělu vitamín C je konzumace čerstvého ovoce a zeleniny a podávání čerstvých bylinných částí, bylinných nebo ovocných šťáv.

http://miroslavholes.sweb.cz/gb18.gif 

Čerstvá rostlinná šťáva se lehko získává vylisováním nebo rozetřením v porcelánové misce nebo protlačením přes husté plátno. Rostlinná šťáva je nestálá, proto je nejvhodnější připravovat ji těsně před užitím. Čerstvé rostlinné šťávy se pijí s běžnými tekutinami: s čajem, s převařeným mlékem, polévkami nebo jen přislazené medem. Nejvýhodnější jsou v jarních kůrách, kdy se nejvíce projevuje nedostatek vitamínu. Kůra by měla trvat 1 - 2 týdny a strava při ní by měla být jednoduchá a skromná.

http://miroslavholes.sweb.cz/gb18.gif 

 

Ovocné šťávy jsou bohaté na vitamíny a minerály, jejich konzumací tak dodáváme organismu potřebné látky a posilujeme jeho obranyschopnost. Kupříkladu nejoblíbenější pomerančová šťáva je bohatým zdrojem vitamínů A, B a C, draslíku, vápníku a hořčíku a antioxidantů. Grapefruitová šťáva obsahuje velké množství vitamínu C a kyseliny listové.

O něco méně oblíbené, avšak neméně zdravé, jsou zeleninové šťávy, jako například mrkvová, rajčatová nebo z červené řepy. Pro zajímavost uveďme alespoň několik informací. Mrkvová šťáva má protirakovinné účinky a zpomaluje stárnutí. Rajčatová snižuje riziko výskytu infarktu a mozkové mrtvice. Řepná pomáhá proti chudokrevnosti a detoxikuje organismus.

 

 

Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy – recepty

Dopřejte si svou denní dávku minerálních látek prostřednictvím čerstvých šťáv:

  • Draslíková směs na podporu využití energie ze sacharidů
    (60 % karotka, 20 % celer, 10 % petržel, 10 % špenát)
    (50 % pomeranč, 30 % grapefruit, 20 % ananas)
  •  
  • Hořčíková směs na podporu energetického metabolismu
    (100 % pomeranč)
    (60 % pomeranč, 40 % jablko)
  •  
  • Železitá směs na podporu tvorby hemoglobinu
    (50 % jablko, 20 % červená řepa, 20 % karotka, 10 % špenát)
  •  
  • Vápníková směs pro správnou funkci svalů, stavbu zubů a kostí
    (90 % karotka, 10 % zázvor)
    (50 % karotka, 25 % pomeranč, 25 % ananas)
  •  
  • Očista organismu
    (50 % okurka, 40 % ananas, 10 % zázvor)
    (60 % mrkev, 30 % řepa, 10 % petržel)
  •  
  • Demineralizovaný organismus
    (40 % řepa, 30 % špenát, 30 % karotka)
  •  
  • Vyčerpaný organismus
    (50 % karotka, 30 % okurka, 20 % červená řepa)
  •  
  • Nachlazení
    (80 % karotka, 10 % limeta, 10 % zázvor)
  •  
  • Bolavá záda
    (60 % karotka, 20 % červená řepa, 20 % okurka)
  •  
  • Dobrá nálada
    (50 % karotka, 30 % pomeranč, 20 % jablko)

 

 

http://miroslavholes.sweb.cz/cviky/smoothie.jpg

 

 

http://mirazood.sweb.cz/udrzba/Baner.jfif

 

    

 

http://mirazood.sweb.cz/udrzba/pivo.pngDůvody proč pít pivo http://mirazood.sweb.cz/udrzba/pivo.png

 

ovoce http://mirazood.sweb.cz/udrzba/but25.jpg zelenina

 

 

TOPlist  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Léčivé šťávy z

01.Cibule

02.Česnek

03.Tykev

04.Celer a petržel

05.Špenát

06.Rajče

07.Pampelišky

08.Mrkve

09.Zelené fazole

010.Kopřivy

011.Oves

012.Heřmánek

 

 Lesní a zahradní plody

013.Černý bez

014.Jablečná šťáva

015.Šípky

016.Borůvky

017.Jeřabiny

018.Jahody

019.Ostružiny

020.Černý rybíz

021.Červený rybíz

022.Višně

023.Hroznové víno

024.Rakytník